PPC reklamlarda kazanç artırmanın 5 yolu


PPC (Pay per Click/ Tıklama başı ödeme) reklamlar gün geçtikçe reklamverenlerin ilk tercihleri arasında yer almaya başladı. Doğru hedefleme ile CTR oranlarını yüksek tutabilen yayıncılar CPM bazlı reklamların yanında PPC reklamlara da envanterlerinde yer veriyor.

Seo (Search Engine Optimizasyon / Arama motoru optimizasyonu) iyileştirmesi yapılmış bazı sitelerin trafik çekiyor olmasına rağmen CTR oranı düşük olabiliyor. Bu yazımızda click bazlı reklamlardaki ROI oranını da yükseltmek için 5 önerimiz olacak.

Dönüşüm ve tıklama oranlarını ölçebilmenin şart olduğunu bilirsiniz. Bunu da reklam yönetim yazılımınızın yapıyor olması gerekir. CTR oranını artırmak için elinizdeki anlamlandırılmış verilerin yanında aşağıdaki başlıklara ait cevapları da bilmekte fayda var.


1. Coğrafi Hedefleme

Bir bayan ayakkabısı reklamını sadece Ankara'dakiler görsün demenin mantığı olmayabilir. Ancak marka yerine işletme söz konusu ise, satıcı sadece Ankara'ya hizmet verebiliyorsa hedefleme yapmak mantıklı olacaktır. Bu durum hem CTR oranlarını artıracağı gibi reklamverenin de maaliyetlerinin düşmesi anlamına gelecektir.


2. Reklam Planlaması

Google'ın veri analizi için sunduğu yazılımlar zaman, dönüşüm oranları ve reklam türleri gibi birçok konuda size yardımcı olacaktır. Verilere kafa yormaktan incelemekten vazgeçmezseniz bir adım öndesiniz, rahat olun. Veri analizi yapmak reklam türleri ve yayın saatleri gibi konulara karar vermenize yardımcı olacaktır. Öğleye veya akşama yakın saatlerde yayınlayacağınız yiyecek reklamlarının dönüşüm oranlarındaki farkı gördüğünüzde fikriniz biraz daha değişecektir.


3. Takip / Yerleşim

Sitenizdeki reklam üniteleri, ebatları ve içlerindeki reklam tiplerinin CPC ve PPC oranlarına katkısı büyüktür. ROI (yatırım geri dönüşü) oranlarını artırmak için verim alamadığınız alanlardaki reklamların türünü ya da ünite yerini değiştitebilirsiniz. Kullanıcı davranışlarını analiz yazılımları ile ölçümleyebilirsiniz.



4. Demografik Hedefleme

Sitenizin demografisini biliyor olmanız dönüşüm oranlarının da az-çok nasıl olacağını bilmeniz demektir. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları, kategori ve etiket gibi filtrelerden faydalanmak PPC reklamlarda CTR oranına etki eder. Örneğin tüm kadınlar veya sadece emeklilerin görebileceği reklamlar tanımlamak dönüşüm oranlarını artırabilir.


5. Sitenizi tanıyın

PPC veya CPC reklam türlerine ait birçok çey söylenebilir. Ama asıl önemli olan sitenizi tüm yönleriye tanıyor olmanızda fayda var. Bununla ilgili olarak birkaç başlık vererek bitirelim.

- Ne tür bir içeriğim var?
- Hangi konum, yaş ve cinsiyet grubunu hedefliyorum?
- Kullanıcılara ve reklamverene ne gibi faydalar sunuyorum?
- Reklamlarım nerede olmalı?


ŞÖyle demişler;

"Nefsini bilen rabbini bilir" veya "...ilim kendin bilmektir".

Sitenizin ölçümleme konusundaki sorularına ait cevapları bilmeniz işinizi kolaylaştıracaktır. 

Yorumlar